1. Wymagania niezbędne
a) posiadanie kwalifikacji zgodnie z art. 12 ust. 1, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.)
b) spełnianie obowiązku wynikającego z art. 12 ust. 2, 3,4,5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.)
c) znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisów z zakresu spraw rodzinnych
d) znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office,
e) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
a) doświadczenie zawodowe w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną
b) mile widziane doświadczenie w pracy w zawodzie asystenta rodziny
c) prawo jazdy kat. B.
3. Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
a) umiejętność podejmowania współpracy i komunikowania się,
b) umiejętność interpretacji i stosowania właściwych przepisów prawnych,
c) samodzielność, kreatywność, nastawienie na innowacje,
d) odporność na stres,
e) umiejętność pracy w sytuacjach kryzysowych,
f) wysoka kultura osobista.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) do zadań asystenta rodziny należą w szczególności działania określone w art. 15 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.)
b) rozpoznawanie i analizowanie sytuacji osób i rodzin objętych wsparciem i kierowanie ich do udziału dostępnych formach pomocy
c) sprawne i skuteczne posługiwanie się przepisami prawa przy udzielaniu informacji i realizacji zadań,
d) prawidłowe, terminowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji w prowadzonych sprawach
5. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie,
3) kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
4) kserokopia świadectw pracy lub aktualne zaświadczenie z zakładu pracy (w przypadku pozostawania w zatrudnieniu),
5) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na stanowisku asystenta rodziny,
7) zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
8) klauzulę informacyjną w zakresie rekrutacji – RODO,
9) zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego z treścią w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego,
10) oświadczenie dotyczące zamieszkiwania w innym państwie/państwach niż Rzeczpospolita Polska i państwie obywatelstwa w okresie ostatnich 20 lat przed zatrudnieniem w Ośrodku Pomocy Społecznej, oraz jednocześnie:
a) informację z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontarystycznej związanej z kontaktami z dziećmi, lub
b) informację z rejestrów karnych tych państw – w przypadku gdy prawo tych państw, nie przewiduje wydawania informacji, o której mowa w ppkt. 10 lit.a,lub
11) w przypadku, gdy prawo państwa obywatelskiego lub państwa/państw, w których zamieszkiwał kandydat/kandydatka, nie przewiduje sporządzenia informacji, o której mowa ppkt. 10 lit. a oraz nie prowadzi rejestru karnego wówczas wymagane jest oświadczenia o tym fakcie wraz z oświadczeniem następującej treści „ Oświadczam, że nie byłem/am prawomocnie skazany/a w tym państwie *) za czyny zabronione odpowiadające przestępstwom określonym w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii oraz nie wydano wobec mnie innego orzeczenia, w którym stwierdzono, iż dopuściłem/am się takich czynów zabronionych, oraz że nie mam obowiązku wynikającego z orzeczenia sądu, innego uprawnionego organu lub ustawy stosowania się do zakazu zajmowania wszelkich lub określonych stanowisk, wykonywania wszelkich lub określonych zawodów albo działalności, związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi.”
*) – wpisać państwo
12) oświadczenia, o których mowa w ppkt. 10 i pkt. 11 składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Oświadczenia te muszą zawierać klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
13) inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
6. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
a) praca w systemie zadaniowym w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej, Zespole ds. pracy socjalnej, przy ul. Legionów 59 a, 43-502 Czechowice-Dziedzice,
b) praca wykonywana na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice,
c) praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych
7. Miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata i przesłane do 30 września 2024 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kolejowa 37
43-502 Czechowice-Dziedzice
w zaklejonej kopercie, na której należy napisać imię, nazwisko kandydata wraz z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko – Asystent rodziny”.
Dokumenty można również składać osobiście w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Kolejowa 37, 43-502 Czechowice-Dziedzice
– I piętro, pokój nr 11.
Dodatkowych informacji udziela kierownik Zespołu ds. pracy socjalnej – Pani Katarzyna Iskierka pod numerem telefonu 32 215 30 60, w dniach od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Załączniki:
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Oświadczenie pracownika samorządowego
Klauzula informacyjna w zakresie rekrutacji – RODO