1. Wymagania niezbędne
a) posiadanie kwalifikacji zgodnie z art. 12 ust. 1, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.)
b) spełnianie obowiązku wynikającego z art. 12 ust. 2, 3,4,5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.)
c) znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisów z zakresu spraw rodzinnych
d) znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office,
e) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
a) doświadczenie zawodowe w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną,
b) mile widziane doświadczenie w pracy w zawodzie asystenta rodziny,
c) prawo jazdy kat. B.
3. Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
a) umiejętność podejmowania współpracy i komunikowania się,
b) umiejętność interpretacji i stosowania właściwych przepisów prawnych,
c) samodzielność, kreatywność, nastawienie na innowacje,
d) odporność na stres,
e) umiejętność pracy w sytuacjach kryzysowych,
f) wysoka kultura osobista.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) do zadań asystenta rodziny należą w szczególności działania określone w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.),
b) rozpoznawanie i analizowanie sytuacji osób i rodzin objętych wsparciem i kierowanie ich do udziału dostępnych formach pomocy,
c) sprawne i skuteczne posługiwanie się przepisami prawa przy udzielaniu informacji i realizacji zadań,
d) prawidłowe, terminowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji w prowadzonych sprawach.
5. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie,
c) kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
d) kserokopia świadectw pracy lub aktualne zaświadczenie z zakładu pracy (w przypadku pozostawania w zatrudnieniu),
e) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na stanowisku asystent rodziny,
f) zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
g) klauzulę informacyjną w zakresie rekrutacji – RODO,
h) inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
6. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
a) praca w systemie zadaniowym w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej, Zespole ds. pracy socjalnej, przy ul. Legionów 59 a, 43-502 Czechowice-Dziedzice oraz na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice,
b) praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych,
7. Miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata i przesłane do 20 grudnia 2024 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kolejowa 37
43-502 Czechowice-Dziedzice
w zaklejonej kopercie, na której należy napisać imię, nazwisko kandydata wraz z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko – Asystent rodziny”.
Dokumenty można również składać osobiście w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Kolejowa 37, 43-502 Czechowice-Dziedzice – I piętro, pokój nr 11.
List motywacyjny oraz CV muszą być opatrzone klauzulą o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko asystent rodziny, ul. Kolejowa 37, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 119 z dnia 2016.05.04).,ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024, poz. 1135) oraz ustawą – Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 1465).
Dodatkowych informacji udziela kierownik Zespołu ds. pracy socjalnej – Pani Katarzyna Iskierka pod numerem telefonu 32 215 30 60, w dniach od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 13:00.
Załączniki:
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Klauzula informacyjna w zakresie rekrutacji-RODO